خواص گوشت قرقاول

میزان پروتئین موجود در گوشت قرقاول در مقایسه با گوشت سایر پرندگان 5 تا 15 درصد بیشتر است و انواع اسید آمینه ی ضروری در آن به وفور یافت می شود.به همین دلیل است که در اغلب نقاط دنیا پزشکان برای بیماری هایی چون ضعف اعصاب، ناراحتی های روانی و بی خوابی مصرف این گوشت را توصیه می کنند این گوشت به دلیل چربی و کلسترل پایین از بروز بیماری های قلبی - عروقی پیشگیری کرده و به دلیل غنی بودن از پتاسیم ، مصرف به اندازه ی آن برای افراد با فشار خون بالا مانعی ندارد. گوشت قرقاول می تواند نیاز بدن به فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد را تامین کند و به تقویت حافظه و قوای جنسی بیفزاید و ضعف عمومی بدن را هم برطرف سازد.

در هر صد گرم گوشت قرقاول30/5 گرم آلبومین، 1/6 گرم چربی و حدود 2 تا 1/5 گرم مواد معدنی وجود داردو. وجود مقدار زیادی از مواد معدنی درگوشت قرقاول نشان دهنده ی ارزش حیاتی آن است. املاح معدنی موجود در گوشت قرقاول به خوبی جذب بدن می شود و به همین جهت در این زمینه مواد مورد نیاز بدن را در دسترس سلول قرار می دهد. گوشت قرقاول برای همه ی افراد اعم از کودک و سالمند، غذایی سالم و سلامت بخش است گوشت قرقاول کمتر تولید اسید اوریک می کند، فعالیت کلیه را افزون می سازد و به دفع سموم بدن یاری فراوان می رساند. با توجه به این ویژگی ها برای همه ی افراد و در مورد همه ی بیماری ها ، غذای خوب و موثر است.

  • قرقاول پرنده بومی جنگل های شمال ایران است و در استان های گلستان،مازندران و گیلان به صورت وحشی زیست میکند و با آب و هوای مرطوب بیشتر سازگار است اما قابلیت سازگاری با شرایط دیگر را نیز دارد.
  • گوشت و تخم قرقاول بالاترین قیمت بین محصولات دام و طیور را دارد.
  • گوشت قرقاول بسیار لذیذ است همچنین گوشت قرقاول همانند گوشت شکار بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است ، گوشت قرقاول در گذشته یکی از مهمترین غذاهای پادشاهان، خان و اربابان بوده است و در حال حاضر اکثرمصرف کنندگان این نوع محصول طبقات خاص و ثروتمندان جامعه هستند.
  • گوشت قرقاول بسیار لطیف و سریع الهضم است و به دلیل غنی بودن به پتاسیم باعث خنثی سازی سدیم در بدن میشود و از بروز سکته قلبی جلوگیری می کند.
  • گوشت قرقاول با توجه به اینکه اسید اوریک کمتری تولید میکند غذایی سالم و سلامت بخش محسوب می شود .
  • این گوشت با توجه به اینکه فسفر و امگا 3 دارد باعث تقویت هوش و حافظه می شود.
  • گوشت قرقاول سرشار از ویتامین c و d و ویتامین های گروه b که باعث تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با ویروس کرونا می شود.
  • قرقاول میتونه نیاز بدن به فسفر منیزیم و گوگرد را تامین کند و سرشار از آهن که در درمان کم خونی موثر است.
  • گوشت قرقاول در 100 گرم گوشت 134 گرم کالری ولی مرغ 263 کالری دارد، با این حال مرغ 16 گرم پروتئین دارد ولی قرقاول 23 گرم پروتئین دارد.